lördag 26 mars 2011

HokusFOKUS din tjockis

Ja sitter här och tänker lite. När jag har tråkigt ibland så brukar jag dagdrömma om att jag blir intervjuad av någon anledning... Kanske för att jag ska vara beredd att ge smarta svar om jag sätts på prov i framtiden. Hur som helst så kom jag att tänka på "ditt bästa reseminne?" som är en regelbunden företeelse i Metro. För mig så kan det krävas såna här tillbakablickar för att verkligen kunna uppskatta saker man upplevt eller liknande. Som gymnasiet som är ett ständigt återkommande ämne när jag och Oskar samtalar. Då klagade man mest på prov och tidiga morgnar, men det var fruktansvärt roligt egentligen! Gemenskapen och allt trams.
Skitsamma, när jag funderade på resor så slog det mig snabbt vad som var rätt i särklass häftigast av allt jag gjort på resande fot. David Copperfield.
David Copperfield är världens kändaste magiker och vet man inte vem det är så är youtube.com en bra plats. 2008 (visst var det det?) så var jag med mamma och pappa i USA, och vi gjorde då ett besök i Las Vegas. Jag var alldeles för oinsatt för att veta vad jag skulle förvänta mig av hans föreställning, men vi hade platser längst fram, och det var legen-dariskt! Jag är mycket tveksamt inställd till att jag någonsin ska få se någonting så häftigt i resten av mitt liv. Till och med min far, som har en nästan onaturligt neutral syn på kändisar och kändisskap såg ut att tycka det var riktigt coolt när vi skakade hand med Copperfield i slutet av föreställningen. Minne för livet.
I brist på annat så drömmer jag mig bort på resesidor nu då jag såg att David Copperfield kommer att vara i Vegas hela sommaren i år, och att flyga till USA över huvudtaget är ju svindyrt... Men! En grej som nästan chockade mig var hotellpriserna där borta jämfört med här hemma. När vi var i Las Vegas så bodde vi på Luxor, pyramidhotellet precis vid The Strip. Se nedan:


Sjukt lyxigt och snyggt på alla vis. Och nu kollade jag vad det kostar att bo där. 350 spänn natten! Va? De billigaste hotellrummen i Sverige är ju runt samma pris, och då får man ett rum med en död mattant i toaletten och skoskav till frukost. Vi lever i ett dyrt land vi...

Nu bör det sovas.

Golf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar